logo
Wersja dla niedowidzących
  Urząd Miejski w Zawidowie
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 URZĄD MIEJSKI
plus Dane podstawowe
plus Struktura organizacyjna
plus Kierownictwo Urzędu
plus Urząd Stanu Cywilnego
minus Inspektor Ochrony Danych Osobowych
 ORGANA WŁADZY
minus Burmistrz Miasta
plus Rada Miejska
 WYBORY i REFERENDA
plus Archiwum
minus Wykaz urzędników wyborczych
plus Wybory Prezydenta RP - 28.06.2020 r.
 INFORMACJE I KOMUNIKATY
plus Informacje ODPADY KOMUNALNE
minus Informacje AZBEST
minus Informacje nt. wody
minus Informacja dla osób niesłyszących
minus Informacje - organizowanie zgromadzeń
minus Informacje ZWROT PODATKU AKCYZOWEGO
minus Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
minus DOTACJE - „WYMIANA PIECÓW”
minus DOTACJE - „WYMIANA PIECÓW” II
minus Przyjmowanie skarg i wniosków
minus Petycje
minus NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA
plus Tablica ogłoszeń
minus Planowane wyłączenia energii elektrycznej
minus Sytuacja hydrologiczna na rzece Witka (Smeda)
minus KARTY USŁUG
minus Raport o stanie gminy Zawidów w roku 2018
minus Raport o stanie gminy Zawidów w roku 2019
minus Raport o stanie gminy Zawidów w roku 2020
 NABÓR NA STANOWISKA URZĘDNICZE
plus Archiwum
minus Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie
 PRAWO LOKALNE
plus Uchwały Rady Miejskiej
plus Zarządzenia Burmistrza Miasta
minus Statut
plus Podatki i opłaty lokalne
minus Miejscowy Plan Zagospodarowania Miasta
minus Zmiany w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Zawidów
minus Gospodarka mieszkaniowa
minus Strategia Rozwoju Miasta Zawidów na lata 2016-2022
minus Plan Odnowy Miejscowości na lata 2016 - 2022
minus Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla m. Zawidów na lata 2016 - 2020 z perspektywą do roku 2022
minus Lokalny Program Rewitalizacji m. Zawidów na lata 2016 - 2022
minus Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Zawidów na lata 2021-2027
minus Zabytki
 FINANSE
minus Budżet miasta 2020 r.
minus Budżet miasta 2019 r.
minus Budżet miasta 2021 r.
minus Wieloletnia Prognoza Finansowa
minus Sprawozdania z realizacji budżetu
plus Archiwum
 PRZETARGI
plus Zamówienia publiczne
plus Postępowania do 130.000 zł
plus Postępowania dot. nieruchomości (sprzedaż, dzierżawa)
minus Wykaz nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży, do oddania w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, najem lub dzierżawę
 SPISY POWSZECHNE
minus Powszechny Spis Rolny 2020
minus Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
 INNE
plus Oświadczenia majątkowe
minus Sprawozdania z działalności Burmistrza
plus Jednostki organizacyjne
plus Spółki prawa handlowego
minus Redakcja Biuletynu
plus Instrukcja obsługi biuletynu
minus Informacja nt. akt "byłych" mieszkańców miasta Zawidowa
plus Postępowania dotyczące środowiska
plus Kontrole
plus Rejestry i ewidencje
minus REJESTR INSTYTUCJI KULTURY
minus REJESTR UMÓW
 Współpraca z organizacjami pozarządowymi
plus na/w 2017 r.
plus na/w 2018 r.
plus na/w 2019 r.
plus na/w 2020 r.
plus na/w 2021 r.
 Urzędy Centralne
minus Spis adresów
A A A


INFORMACJA  Z  WYKONANIA  BUDŻETU  GMINY 

MIEJSKIEJ    ZAWIDÓW   ZA  I  PÓŁROCZE

Wysoka Rado !

 Realizacja uchwalonego budżetu miasta oraz zadań rzeczowych za  I półrocze  2003 roku  przedstawia się następująco:

 

I.BUDŻET

1.Dochody

-------------

Uchwalony budżet na dzień 1 stycznia 2003 roku wynosił po stronie dochodów  i po stronie wydatków  6.942.131 zł. W trakcie wykonywania budżetu na przestrzeni I półrocza 2003 roku wprowadzono szereg zmian  zarówno po stronie dochodów jak i wydatków  na podstawie Zarządzeń Burmistrza Miasta oraz Uchwał Rady Miejskiej co w konsekwencji spowodowało zwiększenie budżetu po stronie dochodów o kwotę 128.999 zł oraz zwiększenie wydatków o kwotę 364.524 zł.

Ogółem  budżet po wprowadzeniu powyższych zmian wyniósł po stronie dochodów  7.071.130 zł , natomiast po stronie wydatków  7.306.655  zł. Ustalony deficyt budżetu w wysokości  235.525 zł został pokryty  przez nadwyżkę budżetową  z roku 2002 w wysokości  140.525 zł oraz pożyczkę z Wojewódzkiego Funduszu ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości 95.000 zł.

Dochody za  w)w okres   zostały zrealizowane w wysokości  3.882.776  zł co stanowi  55 % planu rocznego.

Szczegółowa realizacja dochodów ze wszystkich tytułów została przedstawiona w załączniku nr.1 do niniejszej  informacji.

Realizacja dochodów w poszczególnych działach przedstawia się następująco:

Dział  700  Gospodarka mieszkaniowa

-------------------------------------------------

Dochody w tym dziale zostały zrealizowane w  wysokości  266.261 zł co stanowi  59 % planu rocznego w tym:

-         wpływy  z opłat za zarząd, użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości  31.603  zł co stanowi  59 %  planu rocznego,

-         dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych  155.798 zł co stanowi  46 % planu rocznego z tego:

a)dochody z dzierżawy mienia gminy –  37.440 zł,

b)dochody z najmu lokali mieszkalnych  - 118.358 zł w tym  przekazanie wpłat  z

   dodatków mieszkaniowych  - 33.323  zł,

-         wpływy z tytułu przeniesienia prawa własności przez osoby fizyczne – 3.430 zł co

      stanowi  69 % planu rocznego,

-         wpłaty z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności nieruchomości – 72.047 zł co 

       stanowi 113 % planu rocznego,

-         odsetki od nieterminowych wpłat – 1.531 zł  tj. 31 % planu rocznego,

-         różne dochody  tj. opłaty  za szyldy i reklamy na budynkach będących w zasobach gminy , wpłaty na poczet przeniesienia prawa własności – 1.852  zł tj. 62 % planu rocznego.

Dział 750 Administracja publiczna

---------------------------------------------

Realizacja dochodów  w tym dziale wynosi  37.496 zł co stanowi 50 % planu rocznego w tym:

a)dotacja celowa z budżetu państwa na zadania bieżące z zakresu administracji rządowej

   18.931     tj.54 % planu rocznego,

b)dochody zrealizowane przez Urząd Miejski wynoszą 18.565 zł tj. 47 % planu rocznego w tym:

-wpływy  ze sprzedaży specyfikacji  przetargowych     969  zł,

-wpływy z wynajmu pomieszczeń Urzędu Miejskiego – 10.612 zł,

-odsetki od środków zgromadzonych na rachunkach bankowych – 6.255 zł,

-prowizje od sprzedanych znaków skarbowych oraz inne dochody – 729 zł,

Dział 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zrealizowane dochody w tym dziale wynoszą  6.023  zł tj. 95 % planu rocznego  i są to dotacje z budżetu państwa w tym:

-336 zł na aktualizację stałego rejestru wyborców,

- 5.687 zł  na pokrycie kosztów związanych z referendum ogólnokrajowym. 

Dział 752 Obrona narodowa

-------------------------------------

Dochody w tym dziale zostały zrealizowane w 100 % planu rocznego tj.500 zł i  jest to dotacja przyznana z budżetu państwa na zadania obronne.

Dział  754  Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

------------------------------------------------------------------------------------

Planowana dotacja z budżetu państwa na zadania w zakresie obrony cywilnej w wysokości 500 zł została w 100 % przekazana do budżetu gminy.

Dział 756 Dochody od osób prawnych , od osób fizycznych i innych jednostek  nie posiadających osobowości prawnej

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dochody w tym dziale zostały zrealizowane w  43 % planu rocznego tj. 999.262  zł w tym:

a)wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych –  6.922 zł tj. 21 % planu rocznego

b)wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych – 252.721 zł tj. 45  % planu rocznego,

c)wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn

,podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych – 371.426  zł tj. 51 % planu rocznego,

d)wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw – 67.332  zł tj. 60  % planu rocznego,

e)udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa – 300.861 zł tj. 34% planu rocznego.

Dział 758 Różne rozliczenia finansowe

-------------------------------------------------

Dochody w tym dziale zostały zrealizowane w 59 % planu rocznego tj. 2.075.150  zł w tym:

a)część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego – 1.697.344 zł tj.62  % planu rocznego,

b)część podstawowa subwencji ogólnej dla gmin – 257.406  zł tj. 50 % planu rocznego,

c)część rekompensująca subwencji ogólnej dla gmin – 121.114 zł tj. 50 % planu rocznego

Dział 801 Oświata i wychowanie

------------------------------------------

Zrealizowane dochody w tym dziale wynoszą  32.557  zł tj.55 % planu rocznego w tym:

a)szkoła podstawowa – 16.279  zł i są to dochody z tytułu:

-najmu pomieszczeń w szkole podstawowej – 1.080 zł,

-odsetki od środków na rachunku bankowym – 146 zł,

-darowizny na rzecz szkoły – 550  zł,

-różne dochody – 175 zł,

-dotacja z budżetu państwa na zakup wyprawek dla uczniów klas pierwszych – 1.008  zł,

-dotacja z budżetu gminy Sulików na pokrycie części kosztów związanych z uczęszczaniem  

 dzieci z terenu gminy Sulików do szkoły w Zawidowie – 13.320  zł,

b)gimnazja –  9.317 zł w tym:

-odsetki od środków na rachunku bankowym – 137 zł,

-dotacja z budżetu gminy Sulików na pokrycie części kosztów związanych z uczęszczaniem

 dzieci z terenu gminy Sulików do gimnazjum – 9.180 zł,

c)6.961zł – jest to dotacja otrzymana z budżetu państwa na dofinansowanie funduszu świadczeń socjalnych emerytowanych nauczycieli.

Dział 853 Opieka społeczna

------------------------------------

Planowane dochody w tym dziale zostały zrealizowane w 66 % planu rocznego tj.291.258 zł w tym:

a)dotacja z budżetu państwa na opłacenie  składek na ubezpieczenia zdrowotne – 4.800 zł  tj.

53 % planu rocznego,

b)dotacja z budżetu państwa na zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne – 119.500 zł tj. 57 % planu rocznego,

c)dotacja z budżetu państwa na dodatki mieszkaniowe – 95.205 zł tj. 100 % planu rocznego.

d)dotacja z budżetu państwa na zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze – 8.229    43  % planu rocznego,

e)ośrodek pomocy społecznej  - 41.695 zł tj. 54 % planu rocznego w tym:

-odsetki od środków zgromadzonych na rachunku bankowym – 195 zł,

-dotacja z budżetu państwa na utrzymanie ośrodka pomocy społecznej – 41.500 zł,

f)wpływy z tytułu świadczonych usług opiekuńczych – 538  zł tj. 30  % planu rocznego,

g)pozostała działalność – 21.291  zł tj. 72  % planu rocznego w tym:

-różne dochody – 31 zł,

-dotacja z budżetu państwa na zakup wyprawki dla uczniów klas pierwszych – 1.260 zł,

-dotacja z budżetu państwa na dożywianie dzieci – 20.000 zł.

 Dział 854 Edukacyjna opieka wychowawcza

---------------------------------------------------------

Zrealizowane dochody w tym dziale wynoszą  8.628  zł co stanowi 53 % planu rocznego w tym:

a)wpływy z wynajmu pomieszczeń przedszkola oraz partycypacja rodziców w kosztach funkcjonowania przedszkola – 8.345 zł co stanowi  56 % planu rocznego,

b)odsetki od środków na rachunku bankowym  - 26 zł ,

c)różne dochody – 27 zł  tj.27 % planu rocznego,

d)dotacja celowa z budżetu państwa na dofinansowanie funduszu świadczeń socjalnych emerytowanych nauczycieli – 230  zł co stanowi  22 % planu rocznego.

 Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

-------------------------------------------------------------------------

Dochody w tym dziale zostały zrealizowane w 87 % planu rocznego tj. w wysokości  165.141 zł w tym:

a)dotacja z Wojewódzkiego Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki we Wrocławiu – 95.000 zł oraz dotacja z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej 50.000 zł  tj.100% planu rocznego,

b)dotacja z budżetu państwa na pokrycie kosztów oświetlenia na drogach powiatowych i wojewódzkich – 20.141  zł tj. 45 % planu rocznego,

Reasumując dochody należy stwierdzić, że ogółem należności na dzień 30 czerwca 2003 roku wyniosły  4.977.910  zł zrealizowane zostały  w wysokości  3.882.776 zł.. Zaległości na dzień 30 czerwca  2003 roku wynoszą 590.950 zł  i są to:

-opłaty  za użytkowanie wieczyste – 10.543 zł,

-dzierżawę mienia gminy – 10.638 zł,

-czynsz najmu za lokale mieszkalne – 50.285 zł,

-opłaty za szyldy i reklamy – 549 zł,

-karta podatkowa – 13.489 zł,

-podatek od nieruchomości osób prawnych – 368.356 zł,

-podatek od środków transportowych osób prawnych – 15.361 zł,

-podatek od nieruchomości osób fizycznych – 93.434  zł,

-podatek rolny osób fizycznych – 16.665 zł,

-podatek od środków transportowych osób fizycznych  -5.511 zł

-podatek od spadków i darowizn – 5.012 zł,

-wpływy z opłaty skarbowej – 788 zł,

-opłaty za przedszkole – 319 zł.

Natomiast nadpłaty na dzień 30 czerwca 2003roku wynoszą 32.371 zł w tym:

-opłaty za użytkowanie wieczyste – 4.834 zł,

-dzierżawę mienia gminy – 1.663  zł,

-czynsz najmu za lokale mieszkalne – 16.679 zł,

-sprzedaż mienia gminy – 502 zł,

-karta podatkowa -  769 zł,

-podatek od nieruchomości osób prawnych – 135  zł,

-podatek od czynności cywilnoprawnych osób prawnych – 490 zł,

-podatek od nieruchomości osób fizycznych – 635 zł,

-podatek rolny osób fizycznych – 171 zł,

-podatek od środków transportowych osób fizycznych – 11 zł,

-podatek od posiadania psów – 7 zł,

-podatek od czynności cywilnoprawnych osób fizycznych – 4.037zł,

-podatek dochodowy osób prawnych – 2.336 zł,

-czynsz najmu pomieszczeń Szkoły Podstawowej – 102 zł.

Skutki obniżenia stawek podatków wynoszą 36.878 zł  w tym:

a)podatek od nieruchomości osób  prawnych – 8.463 zł,

b)podatek od nieruchomości osób fizycznych – 25.165 zł,

c)podatek od psów – 3.250 zł

Skutki udzielonych ulg w spłacie należności budżetowych wyniosły  57.645  zł w tym:

a)umorzenia – 6.635 zł w tym :

-podatek od nieruchomości osób fizycznych – 165 zł,

-podatek rolny osób fizycznych – 395 zł,

-podatek od środków transportowych – 6.075 zł (odsetki)

b)odroczenia terminu zapłaty – 15.066   zł w tym:

-podatek od nieruchomości osób prawnych – 3.164 zł,

-podatek od nieruchomości osób fizycznych – 262 zł,

-podatek rolny osób fizycznych – 293 zł,

-podatek od środków transportowych osób fizycznych – 11.347 zł

c)zwolnienia z mocy uchwały (jednostki organizacyjne gminy) – 35.944 zł w tym:

-podatek od nieruchomości osób prawnych – 35.944  zł.

W trakcie realizacji dochodów budżetu miasta na przestrzeni I półrocza br.  wystawiono 443 upomnień  i  96 tytułów wykonawczych. W analizowanym okresie wydano 16 Zarządzeń Burmistrza Miasta oraz podjęto 3 Uchwały Rady Miejskiej w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta.

 2.Wydatki

Planowane wydatki w kwocie 7.306.655 zł  zostały zrealizowane w wysokości  3.761.061  zł co stanowi  51 % planu rocznego. Szczegółowa realizacja wydatków w poszczególnych paragrafach została przedstawiona w załączniku nr.2 do niniejszej  informacji.

 

 

II. REALIZACJA WYDATKÓW  W  POWIĄZANIU Z  ZADANIAMI RZECZOWYMI

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Realizacja wydatków w powiązaniu z zadaniami rzeczowymi w zakresie zadań własnych , zadań zleconych z mocy ustawy oraz stosownych porozumień odbywała się sukcesywnie w miarę realizowanych dochodów i przedstawia się następująco w poszczególnych działach:

Dział  010 Rolnictwo i  łowiectwo

------------------------------------------

Wydatki w tym dziale zostały wykonane w wysokości  184 zł tj. 43 % planu rocznego i są to wydatki związane z wpłatą gminy na rzecz izby rolniczej w wysokości 2 % uzyskanych wpływów z podatku rolnego.

 Dział 400 Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę

------------------------------------------------------------------------------------------------

Wydatki w tym dziale zostały wykonane w wysokości 6.233 zł co stanowi 3 % planu rocznego.

Kwotę 6.233 zł wydatkowano jako dopłatę do 1 m3 wody i ścieków dla gospodarstw domowych z dniem 1 kwietnia 2003 roku.

Dokumentacji dotycząca modernizacji Zakładu Uzdatniania Wody zostanie wykonana w II półroczu br oraz zostanie rozpoczęta  częściowa modernizacja. Zgodnie z podpisaną umową termin opracowania dokumentacji to 25.09.2003 r, wartość zadania  47.580 zł.

Dokumentacja dotycząca  likwidacji sieci energetycznych  średniego napięcia od  rozdzielni przy ul .C .Skłodowskiej do ul. Zgorzeleckiej i  Lubańskiej wraz z opracowaniem  dokumentacji dotyczącej kablowanie dróg wytyczonych  na nowym osiedlu mieszkaniowych przy ul .Okrzei zostanie wykonana w II  półroczu br.  

 Dział 600 Transport i łączność

----------------------------------------

Planowane wydatki w tym dziale w wysokości  71.372 zł zostały zrealizowane  w  67  % planu tj.47.779 zł w tym :

a)zakup lampek świątecznych do dekoracji ulic- 489 zł,

b)zakup mieszanki  tłuczniowej – 2.048 zł

c)naprawa nawierzchni ulic na terenie miasta – 44.994 zł

d)montaż tablicy informacyjnej i słupków przy ul .Kopernika – 248 zł.

Do dnia 15.07.2003 r zostaną odnowione znaki poziome na drogach gminnych , wartość zadania 3.300 zł. W II półroczu br zostaną odnowione znaki pionowe na terenie miasta.

Trwa opracowanie dokumentacji dotyczącej  wykonania nawierzchni wraz z chodnikami przy ul. Pułaskiego oraz odtworzenie ul .Kościelnej. Termin opracowania dokumentacji  to 30.09.2003 roku, wartość zadania 12.000 zł.

Dział 700 Gospodarka mieszkaniowa

------------------------------------------------

Wydatki w tym dziale zostały wykonane w 44 % planu rocznego tj. w wysokości  129.383 zł w tym wydatki związane z gospodarką gruntami i nieruchomościami w wysokości  21.316 zł oraz wydatki związane z zasobami mieszkaniowymi  w wysokości  108.067 zł.

W ramach wydatków związanych z gospodarką gruntami i nieruchomościami pokryto koszty związane z wycenami i podziałami nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży lub przekazania w użytkowanie  wieczyste, zmianami w księdze wieczystej gminy oraz pokryto koszty związane ze zmianą sposobu użytkowania gruntów. W ramach wykorzystanych środków na gospodarkę mieszkaniową  w wysokości 108.067 zł pokryto następujące wydatki:

a)składki ZUS i Funduszu Pracy od umowy zlecenia(usługi elektryczne) – 413 zł,

b)zakup materiałów do usuwania awarii – 3.876 zł,

c)zakup energii i wody – 53.613 zł,

d)usługi remontowe –22.080 zł,

e)wywóz nieczystości stałych i płynnych , usługi kominiarskie i transportowe – 27.504 zł,

f)odszkodowanie za zalane mieszkanie – 581 zł

Rozliczenie kosztów poniesionych na usunięcie awarii i remonty bieżące w analizowanym okresie przedstawia załącznik nr.6 do niniejszej  informacji.

W II półroczu br. zostaną przeprowadzone planowane remonty dachów  przy ul .Lubelskiej  nr 1 i ul .Dworcowej nr 3.Ponadto zostaną wykonane prace zduńskie w poszczególnych lokalach mieszkalnych.

 Dział 710  Działalność usługowa

-----------------------------------------

Planowane wydatki w tym dziale w wysokości 15.000 zł  zostaną wykonane w II półroczu br i będą to wydatki związane z opracowaniem

Nazwa dokumentu: Informacja z wykonania buydżetu gminy za I półocze 2003r.
Osoba, która wprowadzała dane: Robert Rzepnicki
Data wytworzenia informacji: 2003-06-03 00:00:13
Data udostępnienia informacji: 2003-06-03 00:00:13
Data ostatniej aktualizacji: 2003-08-12 09:46:11

Wersja do wydruku...

corner   corner