Budżet 2003 roku > Informacje z wykonania budżetu

INFORMACJA  Z  WYKONANIA  BUDŻETU  GMINY 

MIEJSKIEJ    ZAWIDÓW   ZA  I  PÓŁROCZE

Wysoka Rado !

 Realizacja uchwalonego budżetu miasta oraz zadań rzeczowych za  I półrocze  2003 roku  przedstawia się następująco:

 

I.BUDŻET

1.Dochody

-------------

Uchwalony budżet na dzień 1 stycznia 2003 roku wynosił po stronie dochodów  i po stronie wydatków  6.942.131 zł. W trakcie wykonywania budżetu na przestrzeni I półrocza 2003 roku wprowadzono szereg zmian  zarówno po stronie dochodów jak i wydatków  na podstawie Zarządzeń Burmistrza Miasta oraz Uchwał Rady Miejskiej co w konsekwencji spowodowało zwiększenie budżetu po stronie dochodów o kwotę 128.999 zł oraz zwiększenie wydatków o kwotę 364.524 zł.

Ogółem  budżet po wprowadzeniu powyższych zmian wyniósł po stronie dochodów  7.071.130 zł , natomiast po stronie wydatków  7.306.655  zł. Ustalony deficyt budżetu w wysokości  235.525 zł został pokryty  przez nadwyżkę budżetową  z roku 2002 w wysokości  140.525 zł oraz pożyczkę z Wojewódzkiego Funduszu ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości 95.000 zł.

Dochody za  w)w okres   zostały zrealizowane w wysokości  3.882.776  zł co stanowi  55 % planu rocznego.

Szczegółowa realizacja dochodów ze wszystkich tytułów została przedstawiona w załączniku nr.1 do niniejszej  informacji.

Realizacja dochodów w poszczególnych działach przedstawia się następująco:

Dział  700  Gospodarka mieszkaniowa

-------------------------------------------------

Dochody w tym dziale zostały zrealizowane w  wysokości  266.261 zł co stanowi  59 % planu rocznego w tym:

-         wpływy  z opłat za zarząd, użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości  31.603  zł co stanowi  59 %  planu rocznego,

-         dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych  155.798 zł co stanowi  46 % planu rocznego z tego:

a)dochody z dzierżawy mienia gminy –  37.440 zł,

b)dochody z najmu lokali mieszkalnych  - 118.358 zł w tym  przekazanie wpłat  z

   dodatków mieszkaniowych  - 33.323  zł,

-         wpływy z tytułu przeniesienia prawa własności przez osoby fizyczne – 3.430 zł co

      stanowi  69 % planu rocznego,

-         wpłaty z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności nieruchomości – 72.047 zł co 

       stanowi 113 % planu rocznego,

-         odsetki od nieterminowych wpłat – 1.531 zł  tj. 31 % planu rocznego,

-         różne dochody  tj. opłaty  za szyldy i reklamy na budynkach będących w zasobach gminy , wpłaty na poczet przeniesienia prawa własności – 1.852  zł tj. 62 % planu rocznego.

Dział 750 Administracja publiczna

---------------------------------------------

Realizacja dochodów  w tym dziale wynosi  37.496 zł co stanowi 50 % planu rocznego w tym:

a)dotacja celowa z budżetu państwa na zadania bieżące z zakresu administracji rządowej

   18.931     tj.54 % planu rocznego,

b)dochody zrealizowane przez Urząd Miejski wynoszą 18.565 zł tj. 47 % planu rocznego w tym:

-wpływy  ze sprzedaży specyfikacji  przetargowych     969  zł,

-wpływy z wynajmu pomieszczeń Urzędu Miejskiego – 10.612 zł,

-odsetki od środków zgromadzonych na rachunkach bankowych – 6.255 zł,

-prowizje od sprzedanych znaków skarbowych oraz inne dochody – 729 zł,

Dział 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zrealizowane dochody w tym dziale wynoszą  6.023  zł tj. 95 % planu rocznego  i są to dotacje z budżetu państwa w tym:

-336 zł na aktualizację stałego rejestru wyborców,

- 5.687 zł  na pokrycie kosztów związanych z referendum ogólnokrajowym. 

Dział 752 Obrona narodowa

-------------------------------------

Dochody w tym dziale zostały zrealizowane w 100 % planu rocznego tj.500 zł i  jest to dotacja przyznana z budżetu państwa na zadania obronne.

Dział  754  Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

------------------------------------------------------------------------------------

Planowana dotacja z budżetu państwa na zadania w zakresie obrony cywilnej w wysokości 500 zł została w 100 % przekazana do budżetu gminy.

Dział 756 Dochody od osób prawnych , od osób fizycznych i innych jednostek  nie posiadających osobowości prawnej

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dochody w tym dziale zostały zrealizowane w  43 % planu rocznego tj. 999.262  zł w tym:

a)wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych –  6.922 zł tj. 21 % planu rocznego

b)wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych – 252.721 zł tj. 45  % planu rocznego,

c)wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn

,podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych – 371.426  zł tj. 51 % planu rocznego,

d)wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw – 67.332  zł tj. 60  % planu rocznego,

e)udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa – 300.861 zł tj. 34% planu rocznego.

Dział 758 Różne rozliczenia finansowe

-------------------------------------------------

Dochody w tym dziale zostały zrealizowane w 59 % planu rocznego tj. 2.075.150  zł w tym:

a)część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego – 1.697.344 zł tj.62  % planu rocznego,

b)część podstawowa subwencji ogólnej dla gmin – 257.406  zł tj. 50 % planu rocznego,

c)część rekompensująca subwencji ogólnej dla gmin – 121.114 zł tj. 50 % planu rocznego

Dział 801 Oświata i wychowanie

------------------------------------------

Zrealizowane dochody w tym dziale wynoszą  32.557  zł tj.55 % planu rocznego w tym:

a)szkoła podstawowa – 16.279  zł i są to dochody z tytułu:

-najmu pomieszczeń w szkole podstawowej – 1.080 zł,

-odsetki od środków na rachunku bankowym – 146 zł,

-darowizny na rzecz szkoły – 550  zł,

-różne dochody – 175 zł,

-dotacja z budżetu państwa na zakup wyprawek dla uczniów klas pierwszych – 1.008  zł,

-dotacja z budżetu gminy Sulików na pokrycie części kosztów związanych z uczęszczaniem  

 dzieci z terenu gminy Sulików do szkoły w Zawidowie – 13.320  zł,

b)gimnazja –  9.317 zł w tym:

-odsetki od środków na rachunku bankowym – 137 zł,

-dotacja z budżetu gminy Sulików na pokrycie części kosztów związanych z uczęszczaniem

 dzieci z terenu gminy Sulików do gimnazjum – 9.180 zł,

c)6.961zł – jest to dotacja otrzymana z budżetu państwa na dofinansowanie funduszu świadczeń socjalnych emerytowanych nauczycieli.

Dział 853 Opieka społeczna

------------------------------------

Planowane dochody w tym dziale zostały zrealizowane w 66 % planu rocznego tj.291.258 zł w tym:

a)dotacja z budżetu państwa na opłacenie  składek na ubezpieczenia zdrowotne – 4.800 zł  tj.

53 % planu rocznego,

b)dotacja z budżetu państwa na zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne – 119.500 zł tj. 57 % planu rocznego,

c)dotacja z budżetu państwa na dodatki mieszkaniowe – 95.205 zł tj. 100 % planu rocznego.

d)dotacja z budżetu państwa na zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze – 8.229    43  % planu rocznego,

e)ośrodek pomocy społecznej  - 41.695 zł tj. 54 % planu rocznego w tym:

-odsetki od środków zgromadzonych na rachunku bankowym – 195 zł,

-dotacja z budżetu państwa na utrzymanie ośrodka pomocy społecznej – 41.500 zł,

f)wpływy z tytułu świadczonych usług opiekuńczych – 538  zł tj. 30  % planu rocznego,

g)pozostała działalność – 21.291  zł tj. 72  % planu rocznego w tym:

-różne dochody – 31 zł,

-dotacja z budżetu państwa na zakup wyprawki dla uczniów klas pierwszych – 1.260 zł,

-dotacja z budżetu państwa na dożywianie dzieci – 20.000 zł.

 Dział 854 Edukacyjna opieka wychowawcza

---------------------------------------------------------

Zrealizowane dochody w tym dziale wynoszą  8.628  zł co stanowi 53 % planu rocznego w tym:

a)wpływy z wynajmu pomieszczeń przedszkola oraz partycypacja rodziców w kosztach funkcjonowania przedszkola – 8.345 zł co stanowi  56 % planu rocznego,

b)odsetki od środków na rachunku bankowym  - 26 zł ,

c)różne dochody – 27 zł  tj.27 % planu rocznego,

d)dotacja celowa z budżetu państwa na dofinansowanie funduszu świadczeń socjalnych emerytowanych nauczycieli – 230  zł co stanowi  22 % planu rocznego.

 Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

-------------------------------------------------------------------------

Dochody w tym dziale zostały zrealizowane w 87 % planu rocznego tj. w wysokości  165.141 zł w tym:

a)dotacja z Wojewódzkiego Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki we Wrocławiu – 95.000 zł oraz dotacja z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej 50.000 zł  tj.100% planu rocznego,

b)dotacja z budżetu państwa na pokrycie kosztów oświetlenia na drogach powiatowych i wojewódzkich – 20.141  zł tj. 45 % planu rocznego,

Reasumując dochody należy stwierdzić, że ogółem należności na dzień 30 czerwca 2003 roku wyniosły  4.977.910  zł zrealizowane zostały  w wysokości  3.882.776 zł.. Zaległości na dzień 30 czerwca  2003 roku wynoszą 590.950 zł  i są to:

-opłaty  za użytkowanie wieczyste – 10.543 zł,

-dzierżawę mienia gminy – 10.638 zł,

-czynsz najmu za lokale mieszkalne – 50.285 zł,

-opłaty za szyldy i reklamy – 549 zł,

-karta podatkowa – 13.489 zł,

-podatek od nieruchomości osób prawnych – 368.356 zł,

-podatek od środków transportowych osób prawnych – 15.361 zł,

-podatek od nieruchomości osób fizycznych – 93.434  zł,

-podatek rolny osób fizycznych – 16.665 zł,

-podatek od środków transportowych osób fizycznych  -5.511 zł

-podatek od spadków i darowizn – 5.012 zł,

-wpływy z opłaty skarbowej – 788 zł,

-opłaty za przedszkole – 319 zł.

Natomiast nadpłaty na dzień 30 czerwca 2003roku wynoszą 32.371 zł w tym:

-opłaty za użytkowanie wieczyste – 4.834 zł,

-dzierżawę mienia gminy – 1.663  zł,

-czynsz najmu za lokale mieszkalne – 16.679 zł,

-sprzedaż mienia gminy – 502 zł,

-karta podatkowa -  769 zł,

-podatek od nieruchomości osób prawnych – 135  zł,

-podatek od czynności cywilnoprawnych osób prawnych – 490 zł,

-podatek od nieruchomości osób fizycznych – 635 zł,

-podatek rolny osób fizycznych – 171 zł,

-podatek od środków transportowych osób fizycznych – 11 zł,

-podatek od posiadania psów – 7 zł,

-podatek od czynności cywilnoprawnych osób fizycznych – 4.037zł,

-podatek dochodowy osób prawnych – 2.336 zł,

-czynsz najmu pomieszczeń Szkoły Podstawowej – 102 zł.

Skutki obniżenia stawek podatków wynoszą 36.878 zł  w tym:

a)podatek od nieruchomości osób  prawnych – 8.463 zł,

b)podatek od nieruchomości osób fizycznych – 25.165 zł,

c)podatek od psów – 3.250 zł

Skutki udzielonych ulg w spłacie należności budżetowych wyniosły  57.645  zł w tym:

a)umorzenia – 6.635 zł w tym :

-podatek od nieruchomości osób fizycznych – 165 zł,

-podatek rolny osób fizycznych – 395 zł,

-podatek od środków transportowych – 6.075 zł (odsetki)

b)odroczenia terminu zapłaty – 15.066   zł w tym:

-podatek od nieruchomości osób prawnych – 3.164 zł,

-podatek od nieruchomości osób fizycznych – 262 zł,

-podatek rolny osób fizycznych – 293 zł,

-podatek od środków transportowych osób fizycznych – 11.347 zł

c)zwolnienia z mocy uchwały (jednostki organizacyjne gminy) – 35.944 zł w tym:

-podatek od nieruchomości osób prawnych – 35.944  zł.

W trakcie realizacji dochodów budżetu miasta na przestrzeni I półrocza br.  wystawiono 443 upomnień  i  96 tytułów wykonawczych. W analizowanym okresie wydano 16 Zarządzeń Burmistrza Miasta oraz podjęto 3 Uchwały Rady Miejskiej w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta.

 2.Wydatki

Planowane wydatki w kwocie 7.306.655 zł  zostały zrealizowane w wysokości  3.761.061  zł co stanowi  51 % planu rocznego. Szczegółowa realizacja wydatków w poszczególnych paragrafach została przedstawiona w załączniku nr.2 do niniejszej  informacji.

 

 

II. REALIZACJA WYDATKÓW  W  POWIĄZANIU Z  ZADANIAMI RZECZOWYMI

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Realizacja wydatków w powiązaniu z zadaniami rzeczowymi w zakresie zadań własnych , zadań zleconych z mocy ustawy oraz stosownych porozumień odbywała się sukcesywnie w miarę realizowanych dochodów i przedstawia się następująco w poszczególnych działach:

Dział  010 Rolnictwo i  łowiectwo

------------------------------------------

Wydatki w tym dziale zostały wykonane w wysokości  184 zł tj. 43 % planu rocznego i są to wydatki związane z wpłatą gminy na rzecz izby rolniczej w wysokości 2 % uzyskanych wpływów z podatku rolnego.

 Dział 400 Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę

------------------------------------------------------------------------------------------------

Wydatki w tym dziale zostały wykonane w wysokości 6.233 zł co stanowi 3 % planu rocznego.

Kwotę 6.233 zł wydatkowano jako dopłatę do 1 m3 wody i ścieków dla gospodarstw domowych z dniem 1 kwietnia 2003 roku.

Dokumentacji dotycząca modernizacji Zakładu Uzdatniania Wody zostanie wykonana w II półroczu br oraz zostanie rozpoczęta  częściowa modernizacja. Zgodnie z podpisaną umową termin opracowania dokumentacji to 25.09.2003 r, wartość zadania  47.580 zł.

Dokumentacja dotycząca  likwidacji sieci energetycznych  średniego napięcia od  rozdzielni przy ul .C .Skłodowskiej do ul. Zgorzeleckiej i  Lubańskiej wraz z opracowaniem  dokumentacji dotyczącej kablowanie dróg wytyczonych  na nowym osiedlu mieszkaniowych przy ul .Okrzei zostanie wykonana w II  półroczu br.  

 Dział 600 Transport i łączność

----------------------------------------

Planowane wydatki w tym dziale w wysokości  71.372 zł zostały zrealizowane  w  67  % planu tj.47.779 zł w tym :

a)zakup lampek świątecznych do dekoracji ulic- 489 zł,

b)zakup mieszanki  tłuczniowej – 2.048 zł

c)naprawa nawierzchni ulic na terenie miasta – 44.994 zł

d)montaż tablicy informacyjnej i słupków przy ul .Kopernika – 248 zł.

Do dnia 15.07.2003 r zostaną odnowione znaki poziome na drogach gminnych , wartość zadania 3.300 zł. W II półroczu br zostaną odnowione znaki pionowe na terenie miasta.

Trwa opracowanie dokumentacji dotyczącej  wykonania nawierzchni wraz z chodnikami przy ul. Pułaskiego oraz odtworzenie ul .Kościelnej. Termin opracowania dokumentacji  to 30.09.2003 roku, wartość zadania 12.000 zł.

Dział 700 Gospodarka mieszkaniowa

------------------------------------------------

Wydatki w tym dziale zostały wykonane w 44 % planu rocznego tj. w wysokości  129.383 zł w tym wydatki związane z gospodarką gruntami i nieruchomościami w wysokości  21.316 zł oraz wydatki związane z zasobami mieszkaniowymi  w wysokości  108.067 zł.

W ramach wydatków związanych z gospodarką gruntami i nieruchomościami pokryto koszty związane z wycenami i podziałami nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży lub przekazania w użytkowanie  wieczyste, zmianami w księdze wieczystej gminy oraz pokryto koszty związane ze zmianą sposobu użytkowania gruntów. W ramach wykorzystanych środków na gospodarkę mieszkaniową  w wysokości 108.067 zł pokryto następujące wydatki:

a)składki ZUS i Funduszu Pracy od umowy zlecenia(usługi elektryczne) – 413 zł,

b)zakup materiałów do usuwania awarii – 3.876 zł,

c)zakup energii i wody – 53.613 zł,

d)usługi remontowe –22.080 zł,

e)wywóz nieczystości stałych i płynnych , usługi kominiarskie i transportowe – 27.504 zł,

f)odszkodowanie za zalane mieszkanie – 581 zł

Rozliczenie kosztów poniesionych na usunięcie awarii i remonty bieżące w analizowanym okresie przedstawia załącznik nr.6 do niniejszej  informacji.

W II półroczu br. zostaną przeprowadzone planowane remonty dachów  przy ul .Lubelskiej  nr 1 i ul .Dworcowej nr 3.Ponadto zostaną wykonane prace zduńskie w poszczególnych lokalach mieszkalnych.

 Dział 710  Działalność usługowa

-----------------------------------------

Planowane wydatki w tym dziale w wysokości 15.000 zł  zostaną wykonane w II półroczu br i będą to wydatki związane z opracowaniem

Nazwa dokumentu: Informacja z wykonania buydżetu gminy za I półocze 2003r.
Osoba, która wprowadzała dane: Robert Rzepnicki
Data wytworzenia informacji: 2003-06-03 00:00:13
Data udostępnienia informacji: 2003-06-03 00:00:13
Data ostatniej aktualizacji: 2003-08-12 09:46:11