Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia
UWAGA: Decyzje dotyczą realizacji:
I. przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, dla których sporządzenie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko jest obligatoryjne (art. 51 ust. 1 pkt 1 Prawa ochrony środowiska)
II. przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, dla których sporządzenie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko jest fakultatywne (art. 51 ust. 1 pkt 2 Prawa ochrony środowiska)
III. przedsięwzięć innych niż wymienione w art. 51 ust. 1 pkt 1 i 2, które nie są bezpośrednio związane z ochroną obszaru Natura 2000 lub nie wynikają z tej ochrony, jeżeli mogą one znacząco oddziaływać na ten obszar (art. 51 ust. 1 pkt 3 Prawa ochrony środowiska)
Kwalifikacja przedsięwzięć określona została w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. Nr 257 poz. 2573) oraz w Rozporządzeniu zmieniającym z dnia 10 maja 2005r. (Dz. U. Nr 92 poz. 769).
NIEZBĘDNY FORMULARZ:
- wniosek realizującego przedsięwzięcie zgodnie z art. 46 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 62, poz. 627 ze zmianami)
WYMAGANE DOKUMENTY: do wniosku należy dołączyć:
- raport w 3 egzemplarzach (gdy inwestycja objęta jest obowiązkiem jego sporządzenia) lub informacja w 3 egzemplarzach zawierająca wstępne dane o wpływie inwestycji na środowisko (gdy sporządzenie raportu jest fakultatywne),
- poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej z zaznaczonym przebiegiem granic terenu, którego dotyczy wniosek, oraz obejmującej obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie,
NIEZBĘDNY FORMULARZ:
- charakterystyka przedsięwzięcia realizującego przedsięwzięcia zgodnie z art. 46 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 62, poz. 627 ze zmianami)
WYMAGANE DOKUMENTY: do wniosku należy dołączyć:
- poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej z zaznaczonym przebiegiem granic terenu, którego dotyczy wniosek, oraz obejmującej obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie,
WYSOKOŚĆ OPŁATY:
Opłata skarbowa:
- wniosek – 5 zł,
- załącznik – 0,50 zł.
SPOSÓB WNIESIENIA OPŁATY: znaki skarbowe do kupienia w kasie Urzędu miejskiego I piętro pok. 20
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY: od 1 do 2 miesięcy lub dłużej (w zależności od rodzaju przedsięwzięcia, zachodzi konieczność uzyskania opinii organów zewnętrznych i zebrania uwag społeczeństwa w ciągu minimum 21 dni)
FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY: decyzja
MIEJSCE ZŁOŻENIA I ODEBRANIA DOKUMENTÓW: wniosek składa się w sekretariacie Urzędu pok. 14
INFORMACJI UDZIELA: stanowisko ds. inwestycji i zamówień publicznych
PODSTAWA PRAWNA: art. 46-57 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 62, poz. 627 ze zmianami)