Wydanie decyzji o czasowym odebraniu zwierzęcia właścicielowi
I. Wymagane dokumenty
Podanie o czasowe odebranie zwierzęcia właścicielowi złożony przez Policję, lekarza weterynarii lub upoważnionego przedstawiciela organizacji społecznej, której statutowym celem działania jest ochrona zwierząt.
II. Opłaty skarbowe:
Brak.
III. Termin i sposób załatwienia sprawy:
- Niezwłocznie - sprawy nie wymagające zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień.
- Do 1 miesiąca - sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego.
- Do 2 miesięcy - sprawy szczególnie skomplikowane.
IV. Miejsce złożenia dokumentów:
Sekretariat Urzędu – pokój nr 14
V. Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Jeleniej Górze za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Sekretariacie, UM w Zawidowie w godzinach pracy Urzędu).
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
VI. Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 31 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (Dz.U. Nr 111, poz.724 z późn. zm.)
VII. Uwagi:
W przypadkach nie cierpiących zwłoki, gdy dalsze pozostawanie zwierzęcia u dotychczasowego właściciela lub opiekuna zagraża jego życiu, policjant, a także upoważniony przedstawiciel organizacji społecznej, której statutowym celem działania jest ochrona zwierząt, może odebrać mu zwierzę, zawiadamiając o tym niezwłocznie Prezydenta m.st. Warszawy, celem podjęcia przez ten organ decyzji w przedmiocie odebrania zwierzęcia.