Uchwała  Nr XXXIV/144/2004

Rady Miejskiej w Zawidowie

z dnia 21 grudnia 2004 roku

 

w sprawie: budżetu miasta Zawidowa na rok 2005

 

 

                Na podstawie art.18 ust.2 pkt.4 ,pkt 9 litera  d , pkt.10 Ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym –tekst jednolity (Dz.U.Nr.142 poz.1591 z 2001 z pzm) ,art.109, art.112, art.124 i art.128 ust.2 Ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach

publicznych- tekst jednolity (Dz.U.Nr. 15  z 2003 r poz. 148 z pzm)oraz art.420 Ustawy  z dnia  27 kwietnia 2001 roku – Prawo ochrony środowiska  /Dz.U.Nr. 62 poz. 627 z pzm/Rada Miejska w Zawidowie uchwala co następuje:

 

                                                                       § 1

1.Ustala się dochody budżetu miasta według ważniejszych źródeł w wysokości    7.311.578

    z tego:

   1)dochody z podatków i opłat                                                                                      1.192.850 zł

   2)udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa                  1.298.365 zł

   3)dochody z majątku gminy                                                                                             395.000 zł

   4)wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu                                                   65.000 zł

   5)wpływy z usług                                                                                                                 47.640 zł

   6)pozostałe dochody własne                                                                                             66.030 zł

   7)dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z

      zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami  652.137 zł

    8)dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań

      bieżących gmin                                                                                                              111.000 zł

    9)dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na inwestycje i zakupy

      inwestycyjne z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych

      gminom ustawami                                                                                                           15.000 zł

  10)dotacje celowe otrzymane z funduszy celowych na finansowanie lub

      dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych

      jednostek sektora finansów publicznych                                                                   43.500 zł

   11)dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z

      zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami                     949 zł

   12)subwencje ogólne z budżetu państwa                                                                3.424.107 

      w tym:

                 część oświatowa                                                                                             2.733.139 zł

                 część wyrównawcza                                                                                         361.265 zł                       

                 część równoważąca                                                                                          329.703 zł

Szczegółowy podział dochodów według ważniejszych źródeł oraz działów  klasyfikacji budżetowej zawiera załącznik nr. 1 i 2 do niniejszej uchwały.

2.Ustala się wydatki budżetu miasta w wysokości                                                   9.379.978

   z tego:

   1)wydatki bieżące                                                                                                          6.940.478 zł

    w tym:

a)wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń                                                         3.761.537 zł

b)dotacje dla podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych

 na  realizację zadań publicznych                                                                                      45.000 zł

c)dotacje podmiotowe dla instytucji kultury                                                                 283.000 zł

d)wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i

   rozwiązywania problemów alkoholowych                                                                     65.000 zł

e)wydatki na obsługę długu                                                                                               55.000 zł

f)dotacje celowe przekazane do powiatu na zadania bieżące realizowane

  na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego                   5.193 zł

2)wydatki majątkowe                                                                                                         2.439.500zł

   w tym:                                                                                                                         

   a)wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych                                                     2.409.500 zł

   b)wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych                                      30.000 zł

Podział wydatków budżetowych w układzie działów klasyfikacji budżetowej zawiera załącznik nr.3 do niniejszej uchwały.

Podział  dochodów i wydatków  w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej zawiera załącznik nr.4 do niniejszej uchwały.

Wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej zawiera załącznik nr.5 do  niniejszej uchwały.     

 

                                                                           § 2

1.Ustala się deficyt budżetu w wysokości                                                               2.068.400 zł

2.Deficyt o którym mowa wyżej zostanie sfinansowany środkami

   pochodzącymi  z pożyczek i kredytów w wysokości                                           2.100.000 zł

3.Ustala się rozchody z tytułu spłaty pożyczki w wysokości                                       31.600 zł

   z tego:                                          

1)Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we

   Wrocławiu                                                                                                                  31.600 zł

Szczegółowy podział przychodów i rozchodów określa załącznik nr 6 do niniejszej uchwały.

 

                                                                          § 3

 

Prognozuje się łączną kwotę długu gminy na koniec roku budżetowego w kwocie  2.875.300 zł oraz możliwości jego spłaty w latach następnych zgodnie z  załącznikiem nr.7 do niniejszej uchwały.

                                                                            § 4

Ustala się przychody i wydatki środka specjalnego w następujących kwotach:

a)przychody                                                                                                                    98.845 zł

b)wydatki                                                                                                                        96.845 zł

Przychody i wydatki środka specjalnego przedstawia załącznik nr.8 do niniejszej uchwały.

 

                                                                           § 5

Przychody i wydatki Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ustala się w następujących kwotach :

a)przychody                                                                                                                    10.200 zł

b)wydatki                                                                                                                        23.200 zł

Plan przychodów i wydatków  Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przedstawia załącznik nr.9 do niniejszej uchwały.

 

                                                                           § 6

1.Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie w kwocie:

a)dochody                                                                                                                    667.137 zł

b)wydatki                                                                                                                     667.137 zł

Szczegółowy podział dochodów i wydatków zadań zleconych gminie określa załącznik nr.10 do niniejszej uchwały.

 

 

                                                                          § 7

Dotacje dla podmiotów  nie zaliczanych do sektora finansów publicznych  na realizację zadań publicznych stanowi załącznik nr.11  do niniejszej uchwały.

 

                                                                          § 8

Dotacje podmiotowe dla instytucji kultury ustala się w następujących kwotach :

a)Ośrodek Kultury                                                                                                      219.000 zł

b)Biblioteka                                                                                                                  64 .000 zł

Cel dotacji określa załącznik nr.12 do niniejszej uchwały.

 

                                                                          § 9

Ustala się zakres zadań inwestycyjnych wraz z zakupami inwestycyjnymi  oraz wielkość nakładów na realizację zadań zgodnie z załącznikiem nr.13 do niniejszej uchwały.

 

                                                                          § 10

                                                                          

Upoważnia się Burmistrza Miasta do :

1)Zaciągania kredytów krótkoterminowych w przypadku nierytmicznej realizacji dochodów 

   w maksymalnej wysokości 500.000 zł. 

 Zaciągnięty kredyt winien zostać spłacony do dnia 31 grudnia 2005roku.

 

2)Dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przenoszeniu wydatków 

    między  rozdziałami i paragrafami w ramach danego działu.

 

3)Lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach.

 

4)Zaciągania zobowiązań do wysokości 300.000 zł.

 

                                                                          §  11

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta.

 

                                                                          § 12

 

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2005 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

 

                                                                                                                Przewodniczący

                                                                                                                 Rady Miejskiej

 

                                                                                                                 Dominik Tracz

Osoba, która wprowadzała dane: Robert Rzepnicki
Data ostatniej aktualizacji: 2005-05-18 14:36:17